Mina två nya hästar :)


Ålder: 4 
Ras: Tovero 
Kön: Hingst 
E: Blueeye 
U: Lamint 
Skyeye är en snäll och nyfiken kille som gärna hittar på bus. Skyeye är avlad fram för att va hopphäst men på grund av hanns fina steg och form så reds han in till fälttävlanss häst. Han håller fortfarande på att utbildas då han bara har ridits i ett år och mest lärt sig grunderna. Skyeye kom hit till Jorvik med flera andra 4 åringar. Alla kördes hit av read kassler då dom kom från hennes systers stall och read kassler hjälpte hennes syster att köra dom till Jorvik :) Jag provred santos två dar efter han kom och den tredje dan köpte jag honom. Nu ska jag fortsätta utbilda honom för att sedan börja tävla i små unghäst klasser :)

Ålder: 6 
Ras: Jorvisk ponny 
Kön: Valack 
E: Samira 
U: Flyer 
Carrotheart är en busig kille som älskar att hoppa. Han hoppar upp till 90 cm utan problem. Men även om han hoppar utan problem så blir oftast vägen efter och före hindret svårt då han gärna lägger till ett bocksprong då och då. Och förutom att han bockar så bryter han sig ofta ut ur hagen och boxen för att hitta ngt och tugga på ;) Annars är Sam snäll och när han lägger undan tanken att nafsa efter godis hela tiden så är han en riktig kel gris :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0