Novell del 1

Jag kommer börja med en novell på bloggen :) Hoppas ni gillar första delen av hehe har inte kommit på vad den ska heta xD 
——————————————————
Jag och min kompis Alice dansade som bara den vid discot i fortpinta. Vi skrattade skojade och hade riktigt kul! Tiden bara rann iväg och nästa gång jag slängde en blick på klockan var den redan 3 på natten! Oj tänker jag och biter mig lite i läppen, mamma kommer döda mig.. Jag visar vad klockan är för Alice och frågar om vi inte borde gå hem? Men hon bara skrattar och skakar på huvudet <nej kom igen vi har ju as kul din mamma kommer förstå!> 
Min magkänsla säger att jag borde gå hem ändå men samtidigt vill man inte värka mesig så jag fortsätter dansa. Tiden går och min kompis verkar aldrig vilja gå hem ända tills vakten kommer in.. Nu är det så att vi bara är 15 och ålders gränsen på att va på discot efter klockan 12 är 18... Så våran plan var att smita ut försiktigt vid 1 utan att vakten skulle märka oss men nu känns det rätt kört. När vakten ser oss skakar han bara på huvudet och skriker åt oss att gå hem. Och vi försvinner ut riktigt snabbt och halv springer en bit. Jag kollar på klockan igen den är 5 på morgonen och solen har börjat gå upp. Vi skyndar oss hem. Vi bor i en liten by i mitten av ön jorvik som vi bor på som heter silvergladebyn. Alla människor som bor där är väldigt snälla och byn är ganska liten och en stor vit mur omringar byn. Så portarna in till byn låser dom klockan 12 och det är bara borgmästaren som har en nyckel. Alltså måste alla va till baka vid 12. Men muren av vissa svaga punkter där det är stora hål rätt igenom där jag och Alice lätt kryper igenom. Vi säger hejdå och sen smyger vi iväg till våra hus. Mitt hus ligger nästan imitten lav byn. Ett litet hus där jag och min mamma och pappa bor. Pappa jobbar som skördare och mamma som veterinär. Jag letar i byxfickorna efter hemnyckeln men hittar den inte. Jag suckar tappat den så klart. Jag knackar försiktigt på dörren men mamma och pappa sover. Det förvånar mig lite efter som att iallafall mamma brukar sitta uppe för att hon är så orolig för mig. Men det är inte så mycket att göra åt saken så jag lägger mig i gräset. Jag vet att mamma börjar en timme tidigare än alla andra som jobbar i affärer efter Som att mamma har mycket mer att förbereda inför dan. Så när mamma vaknar kommer hon hinna väcka mig innan alla andra ser att jag somnat på gräset..





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0